ga naar...

donderdag 11 april 2013

104 leerzame apps en sites

En nog een recente publicatie van Mijn Kind Online en Kennisnet is '104 leerzame apps en sites'.
Sinds hier een iPad in huis is, zijn we steeds op zoek naar zinvolle apps. Door de publicatie bladerend zie ik dat we al veel van de applicaties die een vermelding krijgen, geïnstalleerd hebben. Twitter en RSS zijn hiervoor maar weer eens onschatbare bronnen gebleken. Maar de publicatie, die je trouwens weer kunt downloaden of bestellen, biedt ook info over hoe kinderen media gebruiken, en geeft tips over hoe je apps kan beoordelen op hun kwaliteit. Toch nog eens goed lezen dus.


Ben je op zoek naar leuke apps, gratis of afgeprijsd of reviews hierover, check dan zeker ook de website van @SusanSpekschoor. Op haar nieuwe eigen site verzamelt ze bakken informatie over apps, yurls en e-books. Echt de moeite!
Leerkrachten vinden trouwens zeker hun gading in het gratis e-book van @meesterkurt, 'Apps! Apps! Apps!'. Daarin bespreekt hij kort een reeks apps die zinvol kunnen ingezet worden in de dagelijkse lespraktijk.

Enfin, mijn kleuterzoon komt de komende maanden geen appje tekort, dat is duidelijk. Maar hoe zit het voor mijn iets oudere zonen? Ik heb de afgelopen tijd ervaren dat goede apps tot 8 jaar prima te vinden zijn, maar dat het moeilijker is voor 10-plussers. Veel verder dan Minecraft, enkele techniek- en logicagames zoals Cut the rope en Adrift, en de animatie-app van PowToon kom ik niet.
Zou er dus nog een vervolg komen op '104 leerzame apps en sites'?

Geen opmerkingen: