ga naar...

dinsdag 24 januari 2012

Spring en sta stil

Een ideetje dat ik al surfend tegenkwam dit weekend - helaas weet ik niet meer bij wie, laat het me weten alsjeblieft!

Wij oefenen in het derde leerjaar dagelijks en in vele vormen de maal- en deeltafels. Omdat uit onderzoek is gebleken dat kinderen beter leren en onthouden als ze ook kunnen bewegen, deden we vandaag 'wandel en sta stil'. Hierbij wandelen de kinderen door de klas met hun tafelschriftje, zolang ze muziek horen. Als de muziek stopt, gaan ze snel per twee staan en bestoken ze elkaar met tafels. De één zegt een tafel, de ander geeft het antwoord, en andersom.

Op de muziek van Gotye stapten ze dus vrolijk in het ritme. Het lukte meteen al goed en de kinderen begonnen ervan te genieten om elkaar op korte tijd veel tafels te vragen.
Het stevige ritme van LMFAO zorgde daarna voor nog meer sfeer. Iedereen sprong door de klas, het leek wel een feestje! En toch... wanneer de muziek stopte: pure concentratie om zoveel mogelijks tafels te scoren.


Een kwartiertje 'Spring en sta stil' bleek lang genoeg te zijn. Weer een tafelspelletje erbij...:-)

Dàt was dus nog eens een leuk idee van ik-weet-niet-meer-wie!!!

Geen opmerkingen: