ga naar...

dinsdag 6 maart 2012

Muziekbingo

Als tussendoortje of als muzische activiteit, muziekbingo is altijd leuk. De kinderen maken op een speelse manier kennis met verschillende muziekgenres.
  

Ik zag het idee op Klascement, in de bijdrage van ene Gert-Jan Lazou. Ik maak er graag iets van mezelf van, daarom ontwierp ik bingokaarten op BingoBaker, zoals ik al eerder had gedaan. Fluitje van een cent. Afprinten en lamineren, ik geef de kinderen oude knopen om de vakjes af te dekken.

De liedjes plaatste ik in een afspeellijst op Grooveshark. Aan de lijst is nog wat schaafwerk :-), muziekkenners zullen mij gelijk geven. Maar voorlopig kan die zo wel gebruikt worden.

Muziekbingo by Hilde Vorsselmans on Grooveshark

Dit werkblad kan ook handig zijn. Veel muziekstijlen zijn voor de kinderen echt nog onbekend terrein. Dit blaadje - wat hoort bij elkaar? - kan als introductie gebruikt worden, of als verwerking.

Geen opmerkingen: